AnneMarij-Bob.reismee.nl

Van Lima naar Léon (Nicaragua)

Hola allemaal,

Zoals jullie misschien wel gezien hebben zijn wij van Lima naar het eilandje Roatán, voor de kust van Honduras gevlogen. Hier hebben we genoten van het tropische eiland en natuurlijk van de super mooie onderwaterwereld. Met de oortjes van Anne-Marij ging het gelukkig allemaal goed waardoor we maar liefst 11 duiken (inclusief 1 nachtduik) hebben gemaakt. Eigenlijk wilden we het eiland niet meer verlaten, maar na 1 week zijn we toch teruggegaan naar het vaste land en hebben we een bezoek gebracht aan de Maya ruïnes van Copán (vlakbij de grens van Guatemala). Erg mooi en leuk om gezien te hebben. Daarna zijn we nog naar een vogelopvanghuis geweest (Macouw mountain bird park). Hier worden onder andere papagaaien en tucans opgevangen die niet meer terug kunnen naar de natuur.

Inmiddels zijn we doorgereisd naar Nicaragua, naar het leuke plaatsje Léon (20 km van het strand). Het voordeel van Midden-Amerika is dat de landen hier niet zo groot zijn en dat het reizen ons makkelijk afgaat. We willen dan ook nog doorreizen naar Costa-Rica en Panama om vervolgens de laatste weken door te brengen in het noorden van Colombia.

We hebben Peru natuurlijk niet verlaten voordat we Machu Picchu gezien hebben. We kozenvooreen trekking naar de oude Inka stad.Dit bracht ons tevens langs kleine stukjes van de oude Inka route. De Inka trail was niet meer mogelijk aangezien je dit maanden van tevoren moet reserveren. Deze trekking was echter ook ontzettend gaaf. De laatste dag moesten we om 03:30 uur opstaan om vervolgens een loodzware tocht naar de ingang van Machu Picchu te lopen. Alleen de eerste 300 bezoekers mogen namelijk op de Wayna Picchu en daar wilden wij graag bijhoren. Na 1 uur traplopen (en verzuurde spieren) hadden we onze toegangsstempel naar de Wayna Picchu bemachtigd. Om 10:00 uur wachtte ons nog een klim en vanuit daar konden we over Machu Picchu heen kijken, wat een geweldig bouwwerk! Echt ongelooflijk dat de Inka's dit vroeger hebben kunnen bouwen.

Nou, wij gaan weer verder met onze reis. Het is genieten hier!
Veel liefs van ons

Francis,Juan & Inez

Wow!klinkt allemaal goed!geniet maar lekker verder :)
Ook gaaf dat jullie naar Colombia gaan zijn we natuurlijk erg benieuwd naar!!!liefs van ons!!

jim en Nanni

Lieve Bob en Anne

We hebben weer genoten van jullie prachtige foto's en leuke verhalen !
Wat fijn dat er nog landen zijn waar de vogels zo vrij kunnen leven en genieten van de vrijheid .
Wat een prachtige kleuren heeft die baby-toekan.
Wat is het daar mooi !
Daar gaan wij ook een keer naar toe. Wij willen eigenlijk dit jaar al naar Costa Rica.
Bob en Anne, blijf lekker genieten en we skypen weer gauw .

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes

ils

Hi Bob en An,

Wat geweldig! Super dat jullie toch nog naar Midden Amerika zijn gegaan, zo vet!!! Wil ik ook! hihi!
Hier hebben we vandaag eindelijk weer een beetje mooi weer en ga ik vandaag even lekker naar muscial meeting in Brakketeijn!

Ik mis jullie wel..... eigenlijk heel erg!

xxxx

Rob,Suus,Sabine,Robbin.

Lieve Bob en Annemarij!!
Weer genoten van jullie verhaal en de foto´s, echt leuk!
Wat heerlijk dat jullie dat allemaal kunnen beleven!!
Je neemt het mee voor de rest van je leven, als meerwaarde,fantastisch!!Wat zijn er toch mooie plekken op onze aarde,nietwaar? En dat jullie het met eigen ogen kunnen aanschouwen,dat is toch wel een geluk,he jongens?Geniet er maar van zoveel je kunt,de tijd vliegt! En ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel weer heel leuk zou vinden om jullie weer eens te knuffelen!!Veel plezier nog en een goede reis verder!!Dikke knuffel van ons allemaal,tante Suus.

Martine

Hé Annemarij en Bob!!

Kreeg van mama (annie) jullie site door. In 1 woord helemaal geweldig wat jullie doen!! Echt heel bijzonder en gaaf! super foto's. Geniet ervan en carpe diem!

Liefs Martine (en Jan en Ian natuurlijk ook!)

Johan

Klinkt goed! Wij zijn lekker aan t fietsen. Ook leuk;)
Veel plezier nog!
Groetjes

Anny en Jan uit Marienheem

Hallo Bob en Anne-Marij
Ja ook ik lees jullie reiservaringen Geweldig!!
Ben jaloers dat jullie dit durven ,maar daar moet je misschien jong voor zijn. Nog heel veel genieten van deze trip want voor je het weet zit je weer in Nijmegen en dan is het aan de bak.
gr Jan en Anny

Sanne

Hey Anne-Marij en Bob,

Wauw, klinkt echt super zeg..!! Heel goed om je oud collega flink jaloers te maken op de vroege ochtend ;) en ps: je zult wel flinke been spieren krijgen met al dat geklim, ik merkte het wel na Nieuw Zeeland. Geniet nog van de laatste maand!

Groetjes, Sanne

Paul

Hey lieve luitjes,

Wat heerlijk om zo af en toe, tussen alle drukte en hectiek hier in Nederland door, even lekker weg te kunnen dromen van jullie fijne reisverhalen. Het is gekkehuis bij mij op het werk, maar met jullie verhalen en foto's kan ik zo nu en even even heerlijk ontspannen!

Ik zal maar vast een week vrij vragen voor het moment dat we alle andere verhalen en foto's gaan bekijken, want dat redden we vast niet op één avondje!

Heel veel plezier nog samen! X Paul